Am privit tot timpul copilariei mele malurile raului Dambovita cele cu vegetatie salbatica, cu sobolani roind. M-am bucurat enorm cand am vazut transformarea indiguirii malurilor. Am privit cu admiratie transportul pe raurile metropolelor europene... De aceea va propun sa faceti o analiza a posibilitatii folosirii raului ca transport turistic, de tip taxi. Eu o vad ca pe o atractie si un plus de utilitate in orele de trafic intens.

Prea multe masini, prea putine spatii publice pietonale. Calea Victoriei (cel putin partea de sud) ar trebui sa devina pietonala!

E o idee buna sa promovati folosirea transportului in comun. Dar atunci RATB ar trebui adus macar la standardul metroului. Fara cersetori, homeless (care dorm pe scaune si in jurul lor e singurul loc mai liber din cauza misrosului), un sistem absolut nefericit de vanzare a biletelor (nu pot cumpara bilet la 21 si din orice statie iar "portofelul electronic" nu pot sa stiu daca mai are bani pt o calatorie decat dupa ce am urcat in tramvai si evident risc amenda). Iar metroul, care functioneaza civilizat (paznici, cartele cumparabile oriunde te urci in metrou si fara de care nu poti intra, deci nu risti o amenda pentru ca ai uitat ca a expirat cartela/abonamentul) are statii rare si acopera oricum doar foarte putin din oras. Sugestie: in Istambul (care oricum nu e New York) au pt tramvai un sistem de plata foarte asemanator metroului la noi. Macar asa putem face. Si despagubirea batranilor pt a putea demola si reconstrui, acestia mutandu-se la tara sugerata de cineva nu este posibila in conditiile in care salvarea inca mai ajunge in Bucuresti uneori dupa 2h. Nu as risca ca mama sa traiasca la tara! E mult de investit pentru a creea orase satelit atractive si viata la tara cu aceleasi servicii ca in Bucuresti, unde, bune-rele cum sunt, macar exista!

As dori sa se faca mai multe fantanii arteziene ...care se mearga pe timpul verii.
As dori sa se faca linii speciale de RATB si sa nu mai stam 2 ore in trafic pentru a ajunge undeva.
As dori sa curatati si reconditionati toate cladirile vechi din capitala, Aceste cladiri au o arhitectura foarte frumoasa dar este ascunsa de jegul care s-a depus de-a lungul timpului.

Bucurestiul este un oras futurist. Este platforma ideala de dezvoltare a unui oras capitala europeana de secol XXI. Complexitatea sa si imbinarea tuturor stilurilor de arhitectura ii ofera acestuia unicitate, dar totodata nu creaza senzatia unui oras al oamenilor ce-l strabat si-l ocupa. Prezentand o incarcatura istorica si emotionala spatiul public poate reprezenta punctul forte al acestuia. In consecinta intr-o ampla viziune Bucurestiul este locul in care te poti plimba linistit si admira urme vii ale stramosilor si ramai surprins de caracterul sau imprevizibil.

Bucurestiul poate fi schimbat prin lege. Nu va asteptati sa se schimbe mentalitatea oamenilor caci f.f. greu se va schimba, ci mai degraba schimbati-o prin oridine (lege) si implementare (a actiunilor pe care vreti sa le intreprindeti ).
Privind catre viitor si plecand de la ceea ce exista deja (cladiri, etc) in Bucuresti si imprejurimi, as dori sa vin cu cateva sugestii:
1. Trafic, Parcare, Mijloace de transport
- constructia de parcari supraetajate in centrul Bucurestiului unde cei care vor sa ajunga cu masina sa plateasca "premiums" pentru parcare. Cladirile sa fie in proprietatea primariei care sa administreze fondurile castigate si sa le utilizeze in amortizarea caldirii si alte investitii asemanatoare.
- orice loc de parcare in centrul capitalei si pe o raza adiacenta sa se faca cu plata si sa fie pe o perioada limitata (max. 2h)- implementarea e esentiala-agenti de strada pe toate drumurile
- propuneti o strategie (sustinuta si de transportul public in comun) care sa-i "forteze" pe oameni sa foloseasca transportul public in detrimentul masinilor personale (taxe...taxe, taxe).
-constructia de linii de tren/tramvai/high speed trains (depinde de fonduri) catre toate directiile de iesire din Bucuresti pe 20-30km in afara Bucurestiului (2 linii de tren cu spatii de parcare unde oamenii sa-si lase masinile si sa se urce in public transit)
-delimitarea clara a liniilor de tramvai/tren pe unde circula transportul in comun astfel incit soferii teribilisti sa nu poata disturba traficul
2. Crearea unei echipe tinere de ingieri/arhitecti, etc. care sa asigure implementarea strategiei, a normelor de constructii, a legilor si regulamentelor locale (training, lucru in echipa, putere sa ia decizii). Folositi presa (in mod constant) sa avertizati constructorii ca primaria va impune reguli drastice de implementare a strategiei si va trimite "echipa" sa aplice si sa verifice normele (amenzi usturatoare pentru cei ce nu respecta conditiile de constructie, etc. care sa aduca venituri la bugetul primariei si care sa fie folosite la alte proiecte de dezvoltare).
3. "Decentralizarea" populatiei
- crearea de orasele satelit in afara Bucurestiului cu centre comerciale locale care sa le asigure toate necesitatile fara sa fie nevoie sa vina in Bucuresti la marile complexe comerciale doar pentru alimentele necesare in mod curent. In Vancouver si in alte orase s-au creat centre comerciale enorme cu toate magazinele concentrate intr-un sigur loc. La inceput asta a fost o idee geniala, dar cu timpul s-a dovedit a fi un dezastru datorita traficului congestionat in zona respectiva.
4. "Fatada" Bucurestiului
Toate blocurile din Bucuresti ar trebui sa fie reabilitate termic si/sau complet renovate. Asociatiile de locatari ar trebui sa fie obligate sa se ocupe de siguranta strcturala si de aspectul estetic al cladirii si mediului inconjurator (spatii verzi). In Vancouver se dau amenzi grele daca nu se curata zapada pe aleile de langa bloc, daca nu se intratine spatiul verde, etc. Mai exista si optiunea demolarii complete a cladirilor si constructia de noi cladiri (plan de dezvoltare a zonei cu despagubirea locatarilor).
Din pacate multe dintre cladirile care se "vad" si par a forma imaginea Bucurestiului sint blocurile. Multi dintre locuitori sint batrani care ar putea cu siguranta sa duca o viata mult mai buna la tara cu banii care i-ar putea lua pe un apartament vindut in Bucuresti. Locatarilor din blocurile cu probleme majore structurale ar trebui sa li se propuna fie reabilitarea completa a blocului, fie demolarea si raspumpararea locuintelor. E nevoie de o echipa bine pregatita care sa aiba intalniri cu asociatiile de locatari si sa promoveze aceasta strategie.
In speranta ca mesajul meu ar putea fi de ajutor in crearea unui Bucuresti mai frumos, va multumesc pentru sansa pe care ne-ati dat-o de a participa si veni cu sugestii pentru un concept strategic al Bucurestiului.

Spatiile pe care nu sunt construite acum cladiri sa fie folosite pentru parcuri/spatii verzi, sa nu se mai dea autorizatie de constructie pe astfel de spatii in zonele centrale, deja sunt foarte multe cladiri. In loc sa se construiasca MALL-uri cu parcari imense betonate, mai bine se folosesc aceste spatii pentru parcuri.

Eu vad Bucurestiul mai interesat de el insusi si mai putin oportunist! Cu oameni mai muncitori. Nu-mi explic ce cauta atatia oameni ep strada la ora 12.00, 13.00, 14.00. Cine munceste?

Mi-ar placea sa pot pune langa Bucuresti cuvantul RESPECT. In Bucuresti locuitorii nu au respect....respect pentru ei insisi, respect pentru ceilalti. Din astea doua situatii decurg si: respect pentru oras si invers orasul poate da dovada de respect pentru locuitorii lui.

Bucureştiul este un oraş mare şi murdar.

Este un oraş neîngrijit. În zona unde locuiesc este întotdeauna mizerie pe străzi şi gălăgie.

Nimeni nu mai iubeşte oraşul ăsta. Are şi el lucrurile lui bune. Străzi frumoase, case cu stil, monumente interesante.

Bucureştiul are un farmec aparte.

Bucureştiul este prea aglomerat! Sunt prea multe maşini! Traficul este sufocant.
"Orasul care te respinge! Nu te imbie sa te plimbi, te face sa te sui in masina si sa te duci direct unde ai treaba si apoi repede acasa; este un oras agersiv si murdar plin de caini vagabonzi, mizerie atat de la oameni cat si de la caini cu sau fara stapan (care niciodata nu strange mizeria propriului caine), mijloace de transport aglomerate, strazi neprietenoase, prost iluminat, fiecare magazin are alta forma si culoare de firma total anapoda fara legatura si armonie intre ele si multe altele..."

" Pentru cainii vagabonzi:
1. Interzicerea oricarui caine liber pe strada, vagabond sau cu stapan
2. Primariile care au fonduri pentru a tine cainii in adaposturi (timp de 10-15 ani, cat traieste un caine) sa-i tina in adaposturi, daca nu sunt bani sa-i eutanasieze, nici un caine nu trebuie sa stea liber pe strada
3. Pentru “Iubitorii de animale” – Ce tip de iubire au ei, daca nu ii intereseaza de “catelusii” care stau bolnavi, nemancati, fara sa aiba de unde sa bea apa etc. Cand iubesti pe cineva il iei acasa, ii oferi adapost, grija si iubire, nu-l lasi Vagabond pe strazi
4. Siguranta cetatenilor si turistilor trebuie pusa pe primul loc. Vrem orase pentru oameni.

Pentru cainii cu stapan
1. Fiecare caine trebuie sa aiba un “buletin” cu numele, rasa, vaccinurile la zi, varsta, numar de identificare, poza, numele si prenumele stapanului
2. Orasul, parcurile nu sunt WC-ul public al cainilor, stapanii acestor caini trebuie sa le stranga “mizeria” pe care acestia o fac
3. Stapanii sa raspunda pentru cainii lor, daca acestia ataca un alt caine sau om, stapanii si in ultima instanta si cainele sa raspunda (amenzi, inchisoare, eutanasiere)
4. Cainii trebuie tinuti in lesa si cu botnita, cainii trebuie sa alerge liber numai in spatiile special amenajate pentru acest lucru"

"Un oras unde sa pot sa merg linistita, sa mi se asigure minimul de liniste si siguranta, sa pot face jogging, sa pot merge pe jos, sa las masina acasa si in felul asta sa poluez mai putin orasul. Un oras fara caini vagabonzi!!!"

"Nu stiu daca mesajul meu va ajunge sau cineva il va citi dar acesta ar fi o ultima speranta care o mai am pentru orasul unde m-am nascut dar l-am parasit din atat de multe motive (principalele sunt aceasta infrastructura si plan urbanistic INEXISTENT) se construiesc cladiri, case, vile, mall-uri dupa cum le vine si nu privesc un pic spre viitorul orasului.
Ce va sugerez (daca cineva va citi mesajul meu) e de ajuns sa va uitati la multe alte capitale Europene sau de pe alte continente si sa COPIATI pur si simplu ceea ce au facut ei daca sunteti in stare macar atat.
Uitativa la Barcelona (ce metropola) au un sistem de transport in comun greu de concurat. Legaturi prin tren-metrou-autobuz pe o arie de 100 km. In aceiasi situatie se afla si Londra care este mult mai aglomerata. Au in jur de 6 gari in oras (gen gara de nord) si legaturi cu toate imprejurimile la fiecare 20-30 minute un tren. Nu mai spun de 7 aeroporturi caci nu vom ajunge niciodata pana acolo. Nu suntem in stare sa avem o linie de metrou pana la fiecare aeroport.. e penibil...
Uitati-va la Roma, Copenhaga, si multe alte exemple.
Sau daca nu puteti uitati-va in Asia poate va inspirati cu niste idei gen Tokyo, Hong-Kong, sau Singapore.
Sper sa aveti puterea si capacitatea mentala sa puteti elabora un plan care mai degraba trebuie pus in aplicare decat datul cu parerea. Avem nevoie URGENT de AER, COPACI, LACURI, nu cladiri de birouri interminabile. Scumpiti domnule masinile de 3-4 ori mai mult si vedeti cum o sa protejam orasul de congestie. Benzina sa coste dublu si toate taxele sa mearga pentru dezvoltarea transportului in comun.
De expemplu in Singapore o masina gen Dacia Logan costa 20.000 -25.000 dolari, plus dupa aceea pentru a inregistra un numar de imatriculare costa inca 50.000 de dolari. Va vine sa credeti? Cine are intradevar nevoie sa plateasca.
Succes desi am multe dubii ca o sa reusiti. Dar speranta moare ultima."

"Ma numesc Catalin SORICA si locuiesc de 3 ani in Paris.
V-am facut propunerea de a urmari mai indeaproape Grand Parisul lui Sarkozy, pentru ca pe site-ul dvs se pare ca nu v-ati documentat decât partial.
Proiectul lui Sarkozy prevede creearea unui metrou automat in cerc, in jurul Parisului
Motivul il reprezinta saturarea tuturor liniilor in Paris. Deplasarile periferie-periferie se fac prin oras, unde se intersecteaza liniile de rer, metrou si tren. Acest metrou in cerc ar simplifica aceste deplasari si ar decongestiona orasul. Bucurestiul, fara o asemenea solutie risca acelasi lucru in timp. Sa învatam din experienta altora inainte de a o pati pe pielea noastra.
Puteti folosi calea ferata care insoteste soseaua de centura a Bucurestiului. Trebuiesc doar prelungite liniile de metrou astfel încât capetele liniilor sa se intersecteze cu aceasta cale ferata circulara deja existenta. Eu sunt aici si pot "transmite de la fata locului".
Am înteles ca doriti sa faceti sistemul unic de abonament la Bucuresti ca in Paris, care sa functioneze si pe transporturile private din regiunea bucuresteana. Se doreste creerea unei Agentie de Transport Metropolitane. Aici in regiunea pariziana avem STIF-ul. Poate intereseaza pe cineva un serviciu de inteligenta economica : supraveghere juridica despre statutul STIF-ului si despre cum imparte STIF-ul banii de pe abonementele calatorilor cu SNCF, RATP si cu operatorii privati de autobuz.
Poate intereseaza pe cineva cum coordoneaza STIF-ul orarele autobuzelor si trenurilor si RER-urilor – supraveghere concurentiala si benchmarking.
Aici abonamentul unic se numeste Navigo. Puteti sa il numiti Mobilis.
Poate intereseaza pe cineva cum anume implementeaza Sarkozy Grand Parisul, cu ce prelungiri de linii, cum anume il concepe, cu ce fel de cartiere ecologice, cu ce zone de afaceri, clusteri si poluri de competivitate.

"Am vazut pe site-ul Bucurestiului 2035 ca cineva s-a interesat de cum fac alte orase, respectiv Paris, dar despre Grand Paris nu se zica mare lucru, si nu zice ce ar trebui. In Paris singura modalitate momentan de a efectua trasee periferie-periferie este prin oras unde se intalnesc liniile. Nu se spune pe site-ul B2035 ca prin Grand Paris se doreste creearea unei linii de metrou automata in cerc in jurul Parisului pentru a facilita deplasarile din periferie in periferie si a decongestiona liniile de metrou si rer din Paris. Asta pentru ca cei care s-au documentat despre asta au fost arhitecti si nu specialisti in inteligenta economica.

Propunerea mea :
Bucurestiul ar putea valoriza calea ferata de langa soseaua de centura, s-ar putea prelungi metrourile inca un pic, cat sa intersecteze aceasta linie circulara, care ar deservi mai bine zona de nord (aeroporturi) dar si zona de sud, pentru o dezvoltare armonioasa. Inteleg ca va trebui electrificata aceasta linie pe toata lungimea ei. La termen, liniile de metrou vor fi saturate, fara o solutie de genul acesta.
Parisul a ajuns la concluzia aceasta dupa ani de dezvoltare, haideti sa învatam de la ei si sa nu reinventam roata, si sa ne lovim cu capul de aceleasi lucruri."

"Propun desfintarea aeroportului Baneasa si mutarea lui dupa Otopeni si eliberarea zonei Baneasa pentru dezvoltari ulterioare imobiliare. Pe langa nivelul ridicat de zgomot provocat de avioane exista si riscul prabusirii acestora intr-o zona intens populata a Bucurestiului si multe eventuale victime umane. DACA ar fi mutat s-ar evita acest lucru."

"Strategia de dezvoltare a orasului este apanajul arhitectilor artisti si vizionari.
Eu pot spune cum as vrea sa traiesc.
As vrea sa nu fie diferente majore intre centru si periferie in ceea ce priveste calitatea drumurilor, a autovehiculelor RATB, a frecventei de sosire in statie, a statiilor de metrou, a profesorilor din scoli, a parcurilor, a magazinelor.
As vrea sa stiu copilul in siguranta pina la scoala si inapoi, ma refer atat la drogati, dezaxati cat si la catei.
As vrea sa am parcare subterana, acoperita, sigura, in apropiere de casa, eventual sub parculetele dintre blocuri.
As vrea si la periferie sa am spatii culturale teatre, biblioteci, librarii precum si centre sportive bazine de inot, sali de baschet, de fitness.
De asemenea as vrea sa nu fac o excursie din Berceni in Militari.
As vrea de asemenea sa-mi permit toate astea.
In centru as vrea sa ajung usor, sa am loc de parcare, sa fie mai multe spatii pietonale, care sa puna in evidenta vechile si frumoasele cladiri, sa nu miroasa urat, sa fie ceva unitar, armonios nu transee si cladiri gata sa se prabuseasca linga cladiri noi sau renovate."


"De ce in organizarea acestui proiect nu au fost invitate si ONG-urile, cele foarte active in mult prea putinele dezbateri despre oras si in presa? Ar fi trebuit facut public anuntul pentru organizarea dezbaterii si primite candidaturi. De ce firmele d-lui Enache ar fi mai bune decat altele de pe piata?
Din punct de vedere al judecatii pare unilateral, avand in vedere ca cei care vor emite concluziile reprezinta exclusiv scoala de urbanism din cadrul UAUIM."

"Propun emiterea de actiuni ale municipalitatii Bucuresti cu scadenta la 1 an ca instrument financiar de finantare si alegerea unui consiliu consultativ al Muncipilui Bucuresti alcatuit din elita profesionistilor in domenii de interes pentru dezvoltarea Bucurestiului care sa colecteze dolenatele majoritare ale populaTiei mUNCIPILUI si sa lanseze noi idei de crestrea a eficientei astfel incat Bucurestiul sa devin polul national al tuturor afacerilor desfasurate pe teritoriul TARII.
In acest scop ar trebui relocate toate marile obiective economice din tara in vecinatatea Capitalei si eliberarea actualelor locatii."

"Va rog sa eliberati terenurile ocupate de cimitire aflate in inima capitalei din motive de igiena, din motive imobiliare se pot infiinta eventual parcuri pe locul lor si relocarea catre periferia capitalei eventual chiar in afara limitei geografice a Bucurestiului care si astfel se poate extinde."

"Pana cand asistam la monopolul in domeniul trasportului a ratb. De ce nu se sparge acest monopol sa se creeze posibiltatatea intrarii unor operatori privati prin zonarea bucurestiului pe zone de operare astfel incat sa avem un transport mai eficient si mai ieftin.
Infiintarea de zone agricole adiacente capitalei in care sa se produca legume si fructe pentru uzul cetatenilor, sere ecologice incalzite cu energie getermala sau eoliana.
Infiintarea patrularii de noapte formata din echipe de pensionari voluntari care sa primesca pentru munca prestata scutiri de taxe."

"Ar trebui exploatata toata zona din lacul Vacaresti unde se pot face o multime de proiecte benefice orasului! Poate un parc imens!?!?"

"Sunt interesat de initiativa echipei csb si as vrea sa fiu la curent cu ce se mai intampla. Sunt chiar dispus sa ajut in masura in care aveti nevoie de oameni noi, sau de un arhitect, ca sa fiu mai specific."

"Referitor la actuala existenta a Garii de Nord in spatiul in care este acum si care blocheaza accesul intre zona Giulesti si zona Grivita as propune mutarea ei impreuna cu atelierele Grivita in zona Chitila asa cum in occident garile sunt la periferie existenta garii cu infrastructura aferenta in zona in care se afla acum nu contribuie la devoltarea Bucurestiului.
Pe terenul astfel eliberat ar putea sa constituie spatiu aferent unei dezvoltari imobiliare viitoare.
Aceste teren ar putea fi valorificat de municipalitatea Bucuresti sau chiar de catre CFR la sume destul de importante si ar contribui foarte mult la fluidificarea circulatiei in Bucuresti!"

"Persoanele aflate in somaj pot fi cooptate sa ajute la proiectele Primariei contra unei indemnizatii zilnice, deci exista forta de munca."

"Va rog cu respect sa prindeti in strategia de dezvoltare a Bucurestiului ca prioritate numarul 1 dezvoltarea de noi parcuri industriale, dezvoltarea de noi domenii de activitate industriale, atragerea filalelor a marilor firme din tara printr-un regim fiscal preferential si plata viitoarelor tarenurilor de amplasare in rate, atragerea de noi investitii straine, crearea de noi locuri de munca fapt ce va fi motorul principal de dezvoltare a orasului.
Inglobarea sectorului ILFOV in structura Bucurestiului si crearea cat mai rapida de noi sectoare ale municipilui, fapt ce va duce rapid la cresterea bugetului orasului si orientarea acestuia spre investitii; crearea de firme mixte privat-primarie listate la bursa, firma de curatenie proprie, fima de iluminat proprie, firma de gaze proprie a Primariei, chiar firma de furnizare energie; spargerea monopolului RATB si crearea unei firme concurente sau mai multe pot fi si parteneriat public-privat.
Crearea de noi plamani ai Bucurestiului de gen gradina botanica cu spatii pentru gratar, agreeement, aqua parc, restaurante la care si primaria poate fi actionar.
Investititii in energia regenerabila: solara, eoliana, biogaz, panouri solare pe blocuri, in parcuri, demolarea cladirilor foarte vechi, refacerea arhitecturala a zonei Magheru cu cladiri de peste 30 etaje noi si renuntarea la aspectului vechi al orasului; desfintarea cladirilor vechi care aduc costuri mari de intretinere si de exploatare.
Mutarea intregii zone industriale spre periferia orasului si inlocuirea terenurilor aferente cu complexuri imobiliare, cladiri de birouri, spatii comerciale. Infiintarea unei zone comerciale unice a orasului unde stii ca vei gasi tot ce se poate comercializa."

"1.Fara blocuri mai inalte de 4(patru) etaje.
2.Fara masini particulare de la Sincai pana la Piata Victoriei si de la Opera pina la Foisor.
3.Fara caini vagabonzi.
4.Fara parcari(la nivel cu strada) in centru.
5.Fara pasaje supraterane.
6.Fara cersetori."

"- Sa se consolideze si sa sa se renoveze din bani publici cladirile vechi.
- Sa se inchirieze, cu sume modice, biciclete, sau mijloace de deplasare electrice (scutere,trotinete,etc).
- Toate bulevardele centrului, sa fi traversate prin tunele iar la suprafata sa ramana doar cai de acces pentru aprovizionare sau, politie, salvare, pompieri.
- Primarul general sa raspunda (financiar) pentru semnatura pusa pe proiecte ce nu sunt terminate la timp, chiar daca si-a terminat mandatul.
- Perioada de prescriere pentru constructorii care au facut greseli de proiectare finalizate cu prabusiri (la seism sau alunecari) sa fie de 50 (cinci zeci) de ani.
- Cresterea suprafetelor destinate recreerii-piscine, patinoare, parcuri, alei cu pomi si flori"

"Din punct de vedere al infrastructurii, Bucurestiul trebuie sa aiba in vedere in primul rand reducerea numarului de masini, pentru a se ridica de la coada Europei in ceea ce priveste poluarea atat a aerului, cat si cea fonica.
Acest lucru nu va fi posibil daca partea operationala a strategiei abunda in initiative precum parcari in Centru, inele mediane sau, Doamne fereste, autostrazi suspendate.
Trebuie sa se construiasca mai mult in jurul sistemului de transport in comun - sisteme park&ride, statii intermodale, extinderea metroului.
Sunt lucruri care tin si de educatie si cultura, sunt sigur ca 9 romani din 10, daca stau langa statia de metrou Berceni si vor sa ajunga in Pipera, tot cu masina merg, aici rolul administratiei locale este si unul de educare.
Un alt aspect extrem de important este patrimoniul cultural. Acesta nu trebuie doar pastrat, ci PUS IN VALOARE. Din acest punct de vedere Bucuresti este un Turn Babel al stilului arhitectural. Ne trebuie legi si proiecte care sa scoata in fata arhitectura cladirilor vechi, deoarece aceasta se poate bate de la egal la egal cu Viena sau Paris. Nu trebuie sa ne distrugem singuri.
Sper intr-un viitor al inteligentei, respectului si responsabilitatii."

"Cum vad Bucurestiul:
- mult mai mare; pentru a se dezvolta armonios si coerent Bucurestiul trebuie sa fie mult mai mare. De urgenta trebuie sa se stabileasca un nou teritoriu pentru oras. As sustine chiar ingerarea totala a judetului Ilfov in Bucuresti, daca se doreste o strategie pe termen lung. Asta va permite, intre altele, conservarea patrimoniului prin schimbarea centrelor de interes pentru dezvoltari moderne, amenajarea unor parcuri mari (cat ma mari) in mai multe zone (prioritate majora), alocarea unor zone distincte pentru activitatile industriale, protejarea zonelor rezidentiale de alte tipuri de activitati care vor avea zone distincte de dezvoltare, conceperea si realizarea unei bune infrastructuri rutiere si delimitarea mai usoara a spatiului public, conceperea si dezvoltarea unor noi centre de interes, care vor decongestiona actuala zona centrala si semi-centrala.
- evident conducerea Bucurestiului trebuie sa fie unitara. Sectoarele trebuie sa aiba atributii administrative delegate, atat la nivel executiv, cat si deliberativ (consiliile locale vor hotara in chestiunile ce le vor fi delegate de consiliul general). Primarii de sector sa fie membrii de drept in consiliul general
- administratia mult, mult mai transparenta. 90% din informatii sa fie publicate din oficiu sa le poata accesa oricine foarte usor. Institutionalizarea unor forme de dialog permanent cu cetatenii si, mai des, cu liderii de opinie si organizatiile reprezentative."

"Ma bucura initiativa dvs, felicitari! Am o propunere care ar face viata in Bucuresti mult mai suportabila, mai respirabila si mai sanatoasa: o centura verde adevarata si de neatins de "afaceristi"! O incadrare a Bucurestiului de padure sanatoasa si cat mai groasa ar ameliora foarte mult poluarea excesiva (respiram cel mai mult praf din Europa si gaze de esapament), ar reduce semnificativ cazurile ingrijoratoare de astm la copii si ar face verile toride mai blande! Sa nu mai spun ce sanatos si placut ar fi pt Bucuresteni sa aiba piste de bicilete prin aceste paduri (vedeti de exemplu Foret de Soigne, Bruxelles).
Toate cele bune! Succes!"

"N-ati putea sa faceti calendarul ala mai precis? Nici nu se stie cand a inceput si in ce luna suntem. Scrieti acolo clar lunile ca in calendar."

"Inaite de a vorbi de planuri grandioase, ar trebui sa scapam de jeg! Au inceput sa apara turisti in zona Lipscanilor, strazile care duc spre zona pietonala sunt transformate in WC public, prin apropierea fostului sediu al Bancii Tiriac, nu se poate trece in cauza mirosului .
S-au astupat accesele in canale si peste tot poti vedea homeless dormind in strada.
Eu locuiesc in zona Fundeni, platesc impozit zona a 2-a, pentru o zona fara alimentare cu gaze si planuri de sistematizare .
Pe liniile REATB se circula tot mai prost, parca au reinviat vremurile ceausiste cand stateam cate o jumatate de ora in statii si mergeam inghesuiti ca sardelele."

"1. Autobuzele sa aiba cu adevarat banda separata si prioritate in trafic. Tramvaiele sa aiba infrastructura mai buna.
2. Sa existe piste de bicicleta pe strazi (nu pe trotuare), protejate de accesul masinilor si pietonilor.
3. Trafic turistic pe Dambovita. Mai mult, malul Dambovitei ar putea fi pictat creativ de diversi artisti urbani din Romania. Ar schimba complet aspectul Bucurestiului.
4. Toate locurile de parcare din Bucuresti sa fie cu plata. Este un spatiu public, iar cei care il ocupa trebuie sa plateasca pentru asta. Ar creste semnificativ si veniturile primariilor. Plus, interzicerea parcarii pe trotuare!
5. Sunt necesare campanii ale autoritatilor publice, impreuna cu ONG-urile pentru diverse aspecte importante, ca de exemplu reducerea agresivitatii pe strada sau in trafic, curatenia orasului, bunul simt etc.
6. Colectarea selectiva a deseurilor! Este necesara o infrastructura bine pusa la punct. De exemplu, in Germania, luni se ridica hartia, marti plasticul, miercuri gunoiul menajer. In Olanda containerele mari de gunoaie erau subterane, iar la suprafata aveai un spatiu mic prin care introduceai deseul respectiv.
7. Campanie si amendarea claxoanelor nejustificate in trafic. Zgomotul in Bucuresti a devenit infernal!
8. Centru social pentru oamenii fara casa din Bucuresti. Nu este normal ca la fiecare colt de strada sa vezi batrani si copii dormind pe scari sau canale.
9. Puncte de informare si campanii pentru cetateni cu privire la drepturile si obligatiile lor. Campanii pentru implicarea sociala a cetatenilor. Incredibil de multe lucruri se pot schimba prin voluntariat si prin constientizare.
10. Plan de urbanistica creativ si coerent."

Multi romani urasc Bucurestiul, majoritatea lor nu locuiesc aici dar chiar si cei care locuiesc. Eu nu pot spune decat ca este singurul loc pe care il numesc "acasa". "Casa" mea si a multor altora are nevoie de multe schimbari, din mai multe puncte de vedere (infrastructura, trafic, spatii verzi, locuri de munca, locuri de parcare, etc , etc, etc) , dar eu sper ca poate intr-o zi va fi "multumitor", nu cred in perfectiune. Imi plac multe lucruri la Bucuresti, mi se pare un oras plin de personalitate, un oras relativ"mic" ca si intindere fata de marile capitale europene si ma raportez doar la ele, dar care totusi e plin cu de toate. Luxul si mizeria se impletesc la orice pas in acest oras. In viitor as vrea un Bucuresti mai "echilibrat", fara caini vagabonzi (acest lucru ma exaspereaza), cu un sistem de transport in comun mult mai dezvoltat - deoarece eu cred ca evoluat cat de cat - mai multe tramvaie sau ceva gen trenuri, metroul sa aiba acoperire macar 85-90%, mai multe pasaje gen Basarab, parcari subterane neaparat. Am citit aici pe site-ul dvs scria cineva de folosirea Dambovitei pentru a se efectua diferite transporturi si mi se pare ceva genial, cred de asemenea ca ar trebui sa se investeasca mai mult in Centrul Istoric sau in alte zone ca aceasta. Nu mi-ar placea ca Bucurestiul sa devina un oras plin de cladiri business de sticla de 100 m. Pentru mine Bucurestiul este un oras complex, plin cu de toate, un oras ce oglindeste perfect "urbanismul romanesc" si "oraseanul roman", ii lipseste ....educatia ca si noua tuturor romanilor sau majoritatea noastra, sa nu jignesc pe cineva...ii primeste pe toti in "curtea sa" si nu toti il pastreaza macar asa cum l-au gasit....

@ echipa csb recomandă acest site