Am privit tot timpul copilariei mele malurile raului Dambovita cele cu vegetatie salbatica, cu sobolani roind. M-am bucurat enorm cand am vazut transformarea indiguirii malurilor. Am privit cu admiratie transportul pe raurile metropolelor europene... De aceea va propun sa faceti o analiza a posibilitatii folosirii raului ca transport turistic, de tip taxi. Eu o vad ca pe o atractie si un plus de utilitate in orele de trafic intens.

Prea multe masini, prea putine spatii publice pietonale. Calea Victoriei (cel putin partea de sud) ar trebui sa devina pietonala!

E o idee buna sa promovati folosirea transportului in comun. Dar atunci RATB ar trebui adus macar la standardul metroului. Fara cersetori, homeless (care dorm pe scaune si in jurul lor e singurul loc mai liber din cauza misrosului), un sistem absolut nefericit de vanzare a biletelor (nu pot cumpara bilet la 21 si din orice statie iar "portofelul electronic" nu pot sa stiu daca mai are bani pt o calatorie decat dupa ce am urcat in tramvai si evident risc amenda). Iar metroul, care functioneaza civilizat (paznici, cartele cumparabile oriunde te urci in metrou si fara de care nu poti intra, deci nu risti o amenda pentru ca ai uitat ca a expirat cartela/abonamentul) are statii rare si acopera oricum doar foarte putin din oras. Sugestie: in Istambul (care oricum nu e New York) au pt tramvai un sistem de plata foarte asemanator metroului la noi. Macar asa putem face. Si despagubirea batranilor pt a putea demola si reconstrui, acestia mutandu-se la tara sugerata de cineva nu este posibila in conditiile in care salvarea inca mai ajunge in Bucuresti uneori dupa 2h. Nu as risca ca mama sa traiasca la tara! E mult de investit pentru a creea orase satelit atractive si viata la tara cu aceleasi servicii ca in Bucuresti, unde, bune-rele cum sunt, macar exista!

As dori sa se faca mai multe fantanii arteziene ...care se mearga pe timpul verii.
As dori sa se faca linii speciale de RATB si sa nu mai stam 2 ore in trafic pentru a ajunge undeva.
As dori sa curatati si reconditionati toate cladirile vechi din capitala, Aceste cladiri au o arhitectura foarte frumoasa dar este ascunsa de jegul care s-a depus de-a lungul timpului.

Bucurestiul este un oras futurist. Este platforma ideala de dezvoltare a unui oras capitala europeana de secol XXI. Complexitatea sa si imbinarea tuturor stilurilor de arhitectura ii ofera acestuia unicitate, dar totodata nu creaza senzatia unui oras al oamenilor ce-l strabat si-l ocupa. Prezentand o incarcatura istorica si emotionala spatiul public poate reprezenta punctul forte al acestuia. In consecinta intr-o ampla viziune Bucurestiul este locul in care te poti plimba linistit si admira urme vii ale stramosilor si ramai surprins de caracterul sau imprevizibil.

Bucurestiul poate fi schimbat prin lege. Nu va asteptati sa se schimbe mentalitatea oamenilor caci f.f. greu se va schimba, ci mai degraba schimbati-o prin oridine (lege) si implementare (a actiunilor pe care vreti sa le intreprindeti ).
Privind catre viitor si plecand de la ceea ce exista deja (cladiri, etc) in Bucuresti si imprejurimi, as dori sa vin cu cateva sugestii:
1. Trafic, Parcare, Mijloace de transport
- constructia de parcari supraetajate in centrul Bucurestiului unde cei care vor sa ajunga cu masina sa plateasca "premiums" pentru parcare. Cladirile sa fie in proprietatea primariei care sa administreze fondurile castigate si sa le utilizeze in amortizarea caldirii si alte investitii asemanatoare.
- orice loc de parcare in centrul capitalei si pe o raza adiacenta sa se faca cu plata si sa fie pe o perioada limitata (max. 2h)- implementarea e esentiala-agenti de strada pe toate drumurile
- propuneti o strategie (sustinuta si de transportul public in comun) care sa-i "forteze" pe oameni sa foloseasca transportul public in detrimentul masinilor personale (taxe...taxe, taxe).
-constructia de linii de tren/tramvai/high speed trains (depinde de fonduri) catre toate directiile de iesire din Bucuresti pe 20-30km in afara Bucurestiului (2 linii de tren cu spatii de parcare unde oamenii sa-si lase masinile si sa se urce in public transit)
-delimitarea clara a liniilor de tramvai/tren pe unde circula transportul in comun astfel incit soferii teribilisti sa nu poata disturba traficul
2. Crearea unei echipe tinere de ingieri/arhitecti, etc. care sa asigure implementarea strategiei, a normelor de constructii, a legilor si regulamentelor locale (training, lucru in echipa, putere sa ia decizii). Folositi presa (in mod constant) sa avertizati constructorii ca primaria va impune reguli drastice de implementare a strategiei si va trimite "echipa" sa aplice si sa verifice normele (amenzi usturatoare pentru cei ce nu respecta conditiile de constructie, etc. care sa aduca venituri la bugetul primariei si care sa fie folosite la alte proiecte de dezvoltare).
3. "Decentralizarea" populatiei
- crearea de orasele satelit in afara Bucurestiului cu centre comerciale locale care sa le asigure toate necesitatile fara sa fie nevoie sa vina in Bucuresti la marile complexe comerciale doar pentru alimentele necesare in mod curent. In Vancouver si in alte orase s-au creat centre comerciale enorme cu toate magazinele concentrate intr-un sigur loc. La inceput asta a fost o idee geniala, dar cu timpul s-a dovedit a fi un dezastru datorita traficului congestionat in zona respectiva.
4. "Fatada" Bucurestiului
Toate blocurile din Bucuresti ar trebui sa fie reabilitate termic si/sau complet renovate. Asociatiile de locatari ar trebui sa fie obligate sa se ocupe de siguranta strcturala si de aspectul estetic al cladirii si mediului inconjurator (spatii verzi). In Vancouver se dau amenzi grele daca nu se curata zapada pe aleile de langa bloc, daca nu se intratine spatiul verde, etc. Mai exista si optiunea demolarii complete a cladirilor si constructia de noi cladiri (plan de dezvoltare a zonei cu despagubirea locatarilor).
Din pacate multe dintre cladirile care se "vad" si par a forma imaginea Bucurestiului sint blocurile. Multi dintre locuitori sint batrani care ar putea cu siguranta sa duca o viata mult mai buna la tara cu banii care i-ar putea lua pe un apartament vindut in Bucuresti. Locatarilor din blocurile cu probleme majore structurale ar trebui sa li se propuna fie reabilitarea completa a blocului, fie demolarea si raspumpararea locuintelor. E nevoie de o echipa bine pregatita care sa aiba intalniri cu asociatiile de locatari si sa promoveze aceasta strategie.
In speranta ca mesajul meu ar putea fi de ajutor in crearea unui Bucuresti mai frumos, va multumesc pentru sansa pe care ne-ati dat-o de a participa si veni cu sugestii pentru un concept strategic al Bucurestiului.

Spatiile pe care nu sunt construite acum cladiri sa fie folosite pentru parcuri/spatii verzi, sa nu se mai dea autorizatie de constructie pe astfel de spatii in zonele centrale, deja sunt foarte multe cladiri. In loc sa se construiasca MALL-uri cu parcari imense betonate, mai bine se folosesc aceste spatii pentru parcuri.

Eu vad Bucurestiul mai interesat de el insusi si mai putin oportunist! Cu oameni mai muncitori. Nu-mi explic ce cauta atatia oameni ep strada la ora 12.00, 13.00, 14.00. Cine munceste?

Mi-ar placea sa pot pune langa Bucuresti cuvantul RESPECT. In Bucuresti locuitorii nu au respect....respect pentru ei insisi, respect pentru ceilalti. Din astea doua situatii decurg si: respect pentru oras si invers orasul poate da dovada de respect pentru locuitorii lui.

Bucureştiul este un oraş mare şi murdar.

Este un oraş neîngrijit. În zona unde locuiesc este întotdeauna mizerie pe străzi şi gălăgie.

Nimeni nu mai iubeşte oraşul ăsta. Are şi el lucrurile lui bune. Străzi frumoase, case cu stil, monumente interesante.

Bucureştiul are un farmec aparte.

Bucureştiul este prea aglomerat! Sunt prea multe maşini! Traficul este sufocant.
Propunerea tehnica este rodul colaborarii celor trei membri asociati: Universitatea de Arhitectura si Urbanism „Ion Mincu” – Centrul de Cercetare, Proiectare, Expertiza si Consulting, IHS Romania si EMI Invest srl.

CCPEC - UAUIM - Colectivul de specialisti ai CCPEC-UAUIM cuprinde cadre didactice cu reputatie internationala (care au predat in Franta, Ungaria, Olanda, Georgia s.a.) si nationala, cu experienta si expertiza recunoscute in urmatoarele domenii: planificare strategica, elaborare de documentatii de amenajarea teritoriului si urbanism pentru toate categoriile de teritorii si asezari urbane si rurale, elaborarea de studii de cercetare in domeniu la nivel national, planificare operationala, consultanta internationala (in Polonia, Muntenegru, Ungaria, Georgia, Republica Moldova) si nationala in domeniul politicilor publice si al managementului urban, elaborare de proiecte de legi si de alte categorii de reglementari in domeniu, expertiza si consultanta in reforma administratiei publice si in formarea continua, precum si activitatea de cercetare, proiectare si consultanta in parteneriate cu firme specializate, organizatii non-guvernamentale si organizatii cu caracter comunitar. O competenta distinctiva o reprezinta faptul ca din acest colectiv fac parte si specialisti recunoscuti implicati ca autori ai PUG BUCURESTI 1999 si ai strategiei pe care acesta a cuprins-o.

IHS Romania srl. - cuprinde specialisti recunoscuti cu experienta indelungata si arie vasta de competenta in: elaborarea strategiilor urbane pentru cresterea competitivitatii, consultanta la nivel judetean, al zonei metropolitane si al orasului privind formularea strategiilor , politicilor si documentatiilor in domeniul amenajarii teritoriului si a proiectelor urbane, elaborarea de studii si planuri in domeniul managementului, marketingului si brandingului urban, structurarea si desfasurarea de programe de formare profesionala, organizarea de conferinte si seminarii in domeniu, construirea si operarea de parteneriate cu autoritatile administratiei locale, cu firme din sectorul afacerilor si cu organizatii non-guvernamentale si comunitare, consultanta internationala in domeniul planificarii si al managementului urban (Albania, Moldova, Bosnia-Hertegovina, Georgia, Serbia s.a.). Afiliatii la IHS/ERASMUS UNIVERSITY Rotterdam, specialistii IHS Romania au intre competentele distinctive cunostintele cele mai recente si accesul la expertiza internationala recunoscuta a Olandei si a altor tari vest-europene.

EMI Invest srl. - firma asociata firmei EMI Systems Inc. SUA, au o vasta experienta internationala in domeniul aplicatiilor informatice si modelarii matematice in planificarea urbana si sociala. Programatorii si informaticienii romani, sub indrumarea dr.arh. Mircea Enache, presedintele si proprietarul celor 2 firme, au elaborat produse soft de planificare si asistare a deciziei (MapDecision) pe care le-au aplicat in ultimii 15 ani in proiecte cu finantare internationala in diverse tari (Romania, Flilipine, Armenia, Rusia, Serbia, Macedonia, Albania, Africa de Sud, Nicaragua, Iordania si SUA). In Romania, EMI Invest a implementat priectul Planului Strategic de Dezvoltare Spatiala a Rmaniei (date, GIS, indicatori si instrumente analitice si pentru asistarea deciziei, 2006-2007), iar specialistii sai au furnizat asistenta tehnica primariilor din mai multe municipii (Brasov, Sibiu, Piatra Neamt, Iasi, Oradea, Pitesti, Baia Mare, Focsani, 1993-1997) si au asigurat implementarea unui proiect USAID pentru EMI Systems (2003-2008), fiind autorii modelarii matematice pentru proiectul de parteneriat Zona Metropolitana Iasi.
@ echipa csb recomandă acest site